Snowhill.cz - Herlíkovice - Vrchlabí - Cyklostezky

cs en de ru

Cyklostezky

Trasa vhodná pro rodiče s malými dětmi či s kočárky

4,4, km

Průběh trasy

Rozcestník Benecko, Benecko- Zlatá vyhlídka, Rozhledna Žalý, Rozcestí (červená se odpojuje od cyklostezky), Rozcestí (odbočíte od cyklostezky a napojíte se na žlutou), Rozcestník Benecko

Popis trasy

Trasa začíná u turistického rozcestníku Benecko, kde můžete zaparkovat své auto. Poté se dáte po červené turistické trase a po 800 m dorazíte k rozcestníku Benecko-Zlatá vyhlídka, kde se červená napojuje na cyklostezku. Po dalším 1,4 km přijedete k rozhledně Žalý (1 018 m.n.m.). Zde se můžete občerstvit nebo si vyjít na rozhlednu. Pak vyrazíte dále po červené nebo po cyklostezce. Obě trasy vedou souběžně v úseku 1, 2 km. Pokud se chcete dostat na začátek trasy pokračujte rovně po cyklostezce. Čeká Vás posledních 0,6 km po silnici a 0,5 km po žluté.

Lanovkou z Herlíkovic na Přední Žalý a poté přes Vrchlabí do Hostinného

cca 27 km

Průběh trasy

Skiareál Herlíkovice, Přední Žalý, Benecko, Křížovky, Kněžice, Vrchlabí, Dolní Branná, Kunčice nad Labem, Klášterecká Lhota, Hostinné

Popis trasy

Lanovkou vyjedete z Herlíkovic na Přední Žalý. U rozcestníku nedaleko rozhledny najdete cyklotrasu KRNAP č. 10A. Po ní se dáte vlevo a sjedete k hotelu Zlatá Vyhlídka na okraj Benecka. Po silnici pojedete zase vlevo až na křižovatku Křížovky na okraji obce Mrklov. Zde najdete cyklotrasu KRNAP č. 10, odbočíte vlevo a záhy stále s cyklotrasou KRNAP č. 10 vpravo na místní komunikaci. Po stejné cyklotrase sjedete do Vrchlabí. Z náměstí doporučujeme sledovat pěší červenou trasu, kterou opustíte u mostu přes Labe nedaleko autobusového nádraží. Pokračovat budete rovně stále po levém břehu Labe. Do Hostinného pojedete stále po silnici přes Kunčice a Klášterskou Lhotu po proudu řeky Labe.

Trasa přes hospůdky a restaurace ze Špindlu na Žalý

cca 20 km

Průběh trasy

Špindlerův Mlýn , Svatý Petr, Pláně , Pod přední Planinou, nad Kopřivníkem, Nad krásnou   plání, Zadní struhadla rozc. Strážné, Hořejší Vrchlabí, Herlíkovice, skiareál Herlíkovice, Žalý, Přední Žalý (1 018 m. n. m.)

Popis trasy

Ze Špindlerova Mlýna vystoupáte do skiareálu Svatý Petr, kde se vyvezete lanovkou na Pláně. Na levo od lanovky narazíte po pár meterch na bufet, vpravo po značené cestě se vydáte směr Vrchlabí. Ze sedla pod Kopřivníkem jste po pár minutách v Šestidomí. Jakmile vyjedete z lesa dostanete se na frekventovanou silnici vedoucí do Strážného, kde se můžete občerstvit v hospodě U Černýho Petra. Po nové silnici, sjedete až do Vrchlabí, kde se dáte vpravo po hlavní cestě, ze které po pár stech metrech odbočíte z frekventovaného provozu vlevo na druhý břeh Labe  na parkoviště v Herlíkovicích. Odtud  budete muset vyšlapat ostrý kopec k dolní stanici lanovky na Žalý, kde je pro vyčerpané připraveno občerstvení. Poté si vychutnejte cestu  lanovkou, ze které v dálce uvidíte např. Sněžku či Strážné. Od horní stanice lanové dráhy je to po kamenité cestě jen pár stovek metrů k rozhledně Žalý s fungl novou hospodou. Stojí na místě staré boudy, která vyhořela po válce. Pokud byste chtěli ze Žalý pokračovat dál, můžete vyrazit např. na Benecko. Cestou si nenechte ujít výhledy do vnitřních Čech, které najdete možná už jen na Černé hoře.